Bimbi festmények

Harangozó Ilona Bimbi


Harangozó Ilona (Bimbi) festészete ellentmond a Renoire-i felfogásnak, hogy a nő nem való festőállvány elé. Festményeinek művészi színvonala egyértelműen bizonyítja: a nő nemcsak múzsája, ihletője vagy éppen témája lehet a festményeknek, hanem alkotója is.
A művésznő alkotásain a nő elbűvölő arcai, jellegzetes gesztusai, aurája sugárzik át. Képei egy nő vallomásai nemének rejtelmeiről, vonzó villanásai lelkének. Fénylő színeiben, formáiban és dekoratív kompozícióiban benne él ősei áthagyományozott szakmaszeretete, kreativitása és humánuma.
Az édesapja optimista felfogása a személyiség szabadságát méltányoló hozzáállása és a család generációkon át végzett ruhakészítő mesterségének tapasztalata is.
Festészete kiteljesedésében kiemelt szerepet tölt be férje tancsaival és mély humánumával.
Bimbi művészetét a divat iránti érzékenység és a New-Yorkban és Kanadában szerzett tapasztalatok is érlelték. Ezekből az ismeretekből, élményekből építi fel a sajátos "art deco"-s Bimbi világot. Kezdetben saját otthonát dekorálta, majd unokatestvérével Harangozó Imre (az ismert néprajzkutató) bíztatására a nyilvánosság elé lépett festményeivel. Képei egyszerű formában, szép színekben a nőiesség misztériumát sejtetik.
Bimbi büszke női voltára. Tiszteli és szereti az életet. A férfi központú világban a nő melegségét, báját adja.

Békéscsaba, 2010. augusztus 20.

Szemenyei Sándor